Aspiryna w zapobieganiu nawrotom żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej AD 4

Częstotliwość zdarzeń podaje się w proporcji pacjentów rocznie. Współczynniki zagrożenia, przedziały ufności i wartości P zostały obliczone przy użyciu modeli proporcjonalnego hazardu Cox i oprogramowania statystycznego SPSS, wersja 11.0, z traktowaniem jako jedyną kowariancją. Przeprowadzono również analizę modelu proporcjonalnego hazardu Coxa z uwzględnieniem wieku, płci, rodzaju zdarzenia indeksu (zator tętnicy płucnej lub zakrzepicy żył głębokich) oraz czasu trwania leczenia przeciwzakrzepowego przed randomizacją (6 miesięcy lub> 6 miesięcy).
Analiza bezpieczeństwa obejmowała wszystkich pacjentów, którzy otrzymali co najmniej jedną dawkę badanego leku. Zdarzenia związane z krwawieniem zostały uwzględnione w analizach, jeśli miały miejsce w okresie podawania badanego leku lub w ciągu 2 dni po jego odstawieniu.
Pacjenci i leczenie studyjne
Rysunek 1. Rysunek 1. Rejestracja i losowanie. Zdarzenia niepożądane uznano za związane z lekami. VTE oznacza żylną chorobę zakrzepowo-zatorową.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka demograficzna i kliniczna pacjentów, według badania. Od maja 2004 r. Do sierpnia 2010 r. Losowo 403 pacjentów przydzielono losowo do grupy badanej; 205 pacjentów otrzymywało aspirynę, 197 otrzymywało placebo, a pacjent, który został przydzielony do grupy placebo, nie otrzymał badanego leku (ryc. 1). Mediana okresu, w którym pacjenci uczestniczyli w badaniu, wynosiła 24,8 miesięcy w grupie otrzymującej aspirynę i 24,2 miesięcy w grupie placebo. Badany lek został przedwcześnie przerwany u 16 pacjentów przyjmujących aspirynę iu 15 pacjentów otrzymujących placebo (ryc. 1). Ponieważ zakończenie badania było zależne od zdarzenia, czas trwania leczenia był krótszy niż planowane 2 lata dla 10 pacjentów z grupy aspiryny (4,9%) i dla 11 pacjentów z grupy placebo (5,6%); okres leczenia został przedłużony ponad 2 lata odpowiednio u 58 pacjentów i 55 pacjentów w dwóch grupach. Średni czas trwania badania wynosił 24,0 miesiąca dla grupy otrzymującej aspirynę i 23,5 miesiąca dla grupy placebo. Trzech pacjentów z grupy aspiryny (1,4%) i 4 pacjentów z grupy placebo (2,0%) straciło czas obserwacji. Nie stwierdzono istotnych różnic między grupami w zakresie wyjściowej charakterystyki pacjentów (Tabela 1).
Nawracająca żylna choroba zakrzepowo-zatorowa
Nawrót żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej wystąpił u 71 pacjentów (8,6% pacjentów rocznie). Nawrotowa żylna choroba zakrzepowo-zatorowa była spowodowana zakrzepicą żył głębokich u 44 pacjentów (z jednej strony w 51% przypadków) i zatorowości płucnej u 27 pacjentów (śmiertelna u 2 pacjentów). W 77% przypadków nawrót choroby wystąpił przy braku jakiegokolwiek znanego czynnika ryzyka żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej. Nawrót w postaci zatorowości płucnej był częstszy wśród pacjentów, którzy wstąpili do badania z powodu wcześniejszej zatorowości płucnej niż wśród osób, które zgłosiły się z powodu zakrzepicy żył głębokich (12,7% vs.
[patrz też: hologramy els, RTG panoramiczne, wyposażenie taktyczne ]