Cukrzyca i specyficzna dla życia śmiertelność w Mexico City ad 5

Jednak wśród uczestników bez cukrzycy wskaźnik masy ciała w momencie rekrutacji silnie przewidywał występowanie cukrzycy podczas obserwacji, o czym świadczy silny związek z częstością występowania cukrzycy w podgrupie osób, które przeżyły w okresie od 2015 do 2016 r. (Rys. S1 w Uzupełniającym dodatku). Cukrzyca i wskaźniki śmierci z dowolnej przyczyny
W ciągu około 12 lat obserwacji 9674 zgonów z wszystkich przyczyn wystąpiło pomiędzy 35 a 84 rokiem życia wśród uczestników, którzy przed rekrutacją nie mieli żadnej znanej choroby innej niż cukrzyca. Na rycinie przedstawiono wskaźniki częstości zgonów z jakiejkolwiek przyczyny wśród uczestników z uczestnikami bez wcześniej rozpoznanej cukrzycy, w zależności od płci i grupy wiekowej. Te wskaźniki częstości zgonów, które były podobne dla mężczyzn i kobiet, wynosiły 5,4 (przedział ufności 95% [CI], 5,0 do 6,0) w wieku 35 do 59 lat, 3,1 (95% CI, 2,9 do 3,3) w wieku 60 do 74 lata i 1,9 (95% CI, 1,8 do 2,1) w wieku 75 do 84 lat. Współczynniki stawki dla poszczególnych grup wiekowych były podobne w dwóch badanych dzielnicach (dane niepokazane).
Tabela 2. Tabela 2. Nadmierne ryzyko zgonu związane z wcześniej rozpoznaną cukrzycą przy rekrutacji. Tabela 2 pokazuje nadwyżkę zgonów przed 75 r.ż. związanych z cukrzycą, która została zdiagnozowana przed rekrutacją. Chociaż wcześniej zdiagnozowana cukrzyca stanowi surową miarę ekspozycji na cukrzycę i nie uwzględnia skutków cukrzycy z wystąpieniem podczas obserwacji, nadmierne ryzyko związane z wcześniej rozpoznaną cukrzycą nadal stanowiło 30% wszystkich zgonów. Gdy definicja cukrzycy w momencie rekrutacji została rozszerzona na wszystkich uczestników, u których poziom hemoglobiny glikowanej wynosił co najmniej 6,5% (tj. Wśród uczestników, u których cukrzyca była niezdiagnozowana), odsetek wszystkich zgonów zwiększone ryzyko związane z cukrzycą wzrosło z 30% do 35% (tabela S1 w dodatkowym dodatku).
Cukrzyca i śmiertelność specyficzna dla choroby
Ryc. 2. Rola zdiagnozowanych uprzednio cukrzycy do śmiertelności specyficznej dla przyczyn w trakcie 12-letniej obserwacji. Przedstawiono liczbę zgonów i współczynniki częstości poszczególnych chorób związane ze śmiercią wśród uczestników z uczestnikami bez wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy przy rekrutacji, w zależności od grupy wiekowej i choroby, której przypisano śmierć uczestnika. Współczynniki stopy śmierci wykluczają dane od uczestników, u których wcześniej zdiagnozowano przewlekłą chorobę inną niż cukrzyca (przewlekła choroba nerek, choroba niedokrwienna serca, udar, marskość, rak lub rozedma płuc) i są dostosowane do standardowych cech (wiek, palenie tytoniu, dystrykt , poziom wykształcenia, wzrost, waga oraz obwód talii i bioder). Wskaźniki proporcji nie są pokazane dla zgonów przypisywanych ostrym epizodom cukrzycowym, ponieważ wszystkie takie zgony były spowodowane cukrzycą, niezależnie od tego, czy cukrzycę zdiagnozowano przed rekrutacją. Wielkość każdego kwadratu jest proporcjonalna do ilości dostępnych danych. Poziome linie reprezentują 95% przedziały ufności. Spośród 393 uczestników, którzy zmarli w wyniku ostrego kryzysu cukrzycowego, wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej był dostępny dla 389 uczestników, z których 332 (85%) miało diagnozę cukrzycy przed rekrutacją lub miało wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej wynoszący co najmniej 6,5% i 57 ( 15%) nie miało rozpoznania cukrzycy przed rekrutacją i miało wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej mniejszy niż 6,5%
[podobne: łokieć golfisty, dzianina dresówka, hologramy els ]