Cukrzyca i specyficzna dla życia śmiertelność w Mexico City ad 6

Wartości liczbowe dla wskaźników szybkości mogą się nieznacznie różnić od położenia kwadratów z powodu zaokrąglenia. Na rycinie 2 zestawiono wskaźniki częstości występowania kilku przyczyn leżących u podstaw śmierci w wieku od 35 do 84 lat (dodatkowe szczegóły dotyczące konkretnych przyczyn zgonu, zob. Rysunki od S2 do S7 w dodatkowym dodatku). Wśród uczestników, u których rozpoznano cukrzycę przed rekrutacją, 301 z 3786 zgonów (8%) pochodziło z ostrych epizodów cukrzycowych. Ponadto 92 osoby zgonu z powodu ostrych epizodów cukrzycowych wystąpiły u uczestników, u których wcześniej nie zdiagnozowano cukrzycy (mediana wyjściowej glikowanej hemoglobiny wśród tych uczestników, 6,1%). Dlatego około trzy czwarte zgonów, które zostały przypisane ostrym epizodom cukrzycy podczas 12-letniego okresu obserwacji, wystąpiło u uczestników, u których rozpoznano cukrzycę przed rekrutacją.
Podobnie, w odniesieniu do śmiertelności z agregatu wszystkich chorób nerek, 1032 zgonów wystąpiło wśród uczestników z wcześniej zdiagnozowaną cukrzycą i 390 zgonów nastąpiło wśród osób bez wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy; w związku z tym około trzy czwarte zgonów z powodu chorób nerek podczas 12-letniego okresu obserwacji wystąpiło u osób, u których rozpoznano cukrzycę przed rekrutacją. Stosunek częstości zgonów z powodu chorób nerek u pacjentów z rozpoznaną wcześniej cukrzycą wynosił 31,1 (95% CI, 24,2 do 39,8) w wieku 35 do 59 lat, 13,9 (95% CI, 11,5 do 16,9) w wieku 60 do 74 lat i 5,1 (95% CI, 4,1 do 6,3) w wieku 75 do 84 lat.
Oprócz ostrych epizodów cukrzycowych i chorób nerek, warunkami związanymi z największymi wskaźnikami śmiertelności były: choroba serca, choroba naczyń mózgowych i inne choroby naczyniowe oraz infekcje. Wszystkie obejmowały podobne współczynniki stawki dostosowane do wieku, które były bardziej ekstremalne w młodszym wieku (i praktycznie identyczne dla mężczyzn i kobiet, dane nie przedstawione).
Cukrzyca była również silnie związana ze śmiertelnością z powodu choroby wrzodowej, ale nie była związana ze śmiertelnością z marskości (która w większości przypadków była marskością alkoholową). Nie było związku między cukrzycą a śmiercią z przewlekłej obturacyjnej choroby płuc, zgonem z powodu raka jako całości lub śmiercią z poszczególnych rodzajów raka (ryc. S6 w dodatkowym dodatku), chociaż w odniesieniu do zgonu z powodu określonych rodzajów nowotworów, stwierdzenie powinno być interpretowane z ostrożnością, biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę zgonów z powodu raka w tym badaniu.
Ogólnie rzecz biorąc, pomiędzy 35 a 74 rokiem życia, nadmierne ryzyko śmierci związane z cukrzycą stanowiło około jedną trzecią wszystkich zgonów z przyczyn naczyniowych i jedną trzecią wszystkich innych zgonów. Analizy śmiertelności nie uległy istotnym zmianom, gdy zostały powtórzone bez korekty o status palenia, poziom wykształcenia i cechy antropometryczne; gdy zostały powtórzone z dodatkowym dostosowaniem do spożycia alkoholu, aktywności fizycznej i ciśnienia krwi; gdy zostały powtórzone z włączeniem danych od uczestników, którzy mieli wcześniej zdiagnozowaną chorobę inną niż cukrzyca lub z wyłączeniem danych z pierwszych 5 lat obserwacji (dane nie przedstawione); lub gdy specyficzny dla choroby wynik zastosowany w analizach był zgonem z powodu choroby, o której mowa w części I świadectwa zgonu (ryc
[podobne: dzianina dresówka, certolizumab, Wąsonogi ]