Cukrzyca i specyficzna dla życia śmiertelność w Mexico City ad 7

Szacunki bezwzględnej śmiertelności
Rysunek 3. Rycina 3. Współczynniki umieralności z tytułu każdej przyczyny zgonu wśród uczestników i uczestników bez uprzednio zdiagnozowanej cukrzycy.Określono bezwzględne szacunkowe wskaźniki śmiertelności zależne od choroby w zależności od przyczyny zgonu wśród osób zi bez wcześniej rozpoznanej cukrzycy. Analiza łączy odsetki uczestników obecnego badania, którzy zmarli pomiędzy 35 a 74 rokiem życia z powodu określonych chorób, współczynniki specyficzne dla danej choroby dla śmierci w wieku 35 do 74 lat, a wskaźniki umieralności w 2012 r. W Meksyku. Stawki dla wszystkich barów sumują się do stóp śmierci z dowolnej przyczyny. Niewypowiedziane fragmenty słupków przedstawiają współczynnik śmiertelności dla konkretnej przyczyny zgonu wśród uczestników bez wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy. Zacienione części słupków stanowią nadmierne ryzyko zgonu, które było związane albo z wcześniej rozpoznaną cukrzycą, albo z ostrymi zaburzeniami cukrzycowymi. Średnia ważona współczynników zgonów (dla 16% osób z cukrzycą plus 84% osób bez cukrzycy) pasuje do jednolitych standaryzowanych wiekowo 2012 meksykańskich stawek krajowych w wieku 35 do 74 lat dla 50% mężczyzn plus 50% kobiet. Choroby infekcyjne obejmują chorobę wrzodową i wykluczają jakąkolwiek infekcję w innej wykreślonej kategorii. W przypadku samego udaru roczne wskaźniki zgonu wyniosły 0,05% wśród osób bez uprzednio zdiagnozowanej cukrzycy i 0,19% wśród osób z rozpoznaną wcześniej cukrzycą.
Na rycinie 3 przedstawiono bezwzględne szacunkowe wskaźniki śmiertelności specyficzne dla danej choroby, ujednolicone z krajowymi wskaźnikami umieralności w Meksyku w 2012 r., Wśród osób zi bez wcześniej rozpoznanej cukrzycy (zob. Sekcja Analiza statystyczna). W wieku od 35 do 74 lat całkowite ryzyko śmierci związane z cukrzycą było największe w przypadku chorób nerek, następnie choroby serca, zakażenia, ostre kryzysy cukrzycowe i agregat wszystkich innych chorób naczyniowych (głównie udar).
Dyskusja
Cukrzyca występuje częściej15 i ma znacznie większy wpływ na śmiertelność w Meksyku niż w dużych krajach o wysokim dochodzie.3,4,16 W wieku od 60 do 74 lat około jedna czwarta uczestników obecnego badania otrzymała diagnozę medyczną cukrzycy, w porównaniu z około 7% w Wielkiej Brytanii17 i około 15% w Stanach Zjednoczonych15 w czasie naszego badania podstawowego, a nawet po dostosowaniu do innych czynników ryzyka, wskaźnik zgonu z jakiejkolwiek przyczyny od 35 do 74 lat wieku było około czterokrotnie wyższe wśród uczestników z cukrzycą niż wśród osób bez cukrzycy. Natomiast metaanalizy badań prospektywnych z krajów o wysokim dochodzie wykazały, że osoby z cukrzycą miały mniej niż dwukrotność wskaźnika zgonu z jakiejkolwiek przyczyny, jak osoby bez cukrzycy.3
Prawdopodobnym wytłumaczeniem naszych wyraźniejszych wskaźników częstości zgonów z jakiejkolwiek przyczyny jest nieodpowiednia opieka medyczna, w tym słaba kontrola glikemii.18,19 Ponad jedna trzecia uczestników z rozpoznaną cukrzycą przed rekrutacją miała wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej większy niż 10,0%, w porównaniu z jedynie około 5% osób z rozpoznaną cukrzycą w kohortach z krajów o wysokim dochodzie.36,16,20 Ponadto, 8% wszystkich zgonów wśród osób z rozpoznaną wcześniej cukrzycą w obecnym badaniu wynikało z ostrych przypadków cukrzycy, ponieważ w porównaniu z mniej niż 1% zgonów wśród osób chorych na cukrzycę w Stanach Zjednoczonych21. W przeciwieństwie do poprzednich badań, 3 nasze wskaźniki częstości zgonów z jakiejkolwiek przyczyny były podobne u mężczyzn i kobiet, co może odzwierciedlać podobną kontrolę glikemii i czas trwania cukrzycy (Tabela 1).
Kluczową cechą naszych badań jest to, że badani klinicyści dokonali przeglądu wszystkich aktów zgonu, które zawierały szczegółowe informacje na temat kolejności zdarzeń prowadzących do śmierci.22 Konwencje Światowej Organizacji Zdrowia dotyczące przypisywania podstawowej przyczyny atrybutu śmierci do cukrzycy wszystkich zgonów z naczyń i choroby nerek, jeśli w części I świadectwa zgonu wymieniono cukrzycę.13 Ten system kodowania może powodować zaniżanie liczby zgonów z powodu chorób naczyniowych i nerek u osób chorych na cukrzycę, co z kolei może skutkować sztucznie niskimi współczynnikami stowarzyszenia cukrzycy z tymi chorobami
[podobne: anatomia palpacyjna, Psycholog Wrocław, psychologia pracy ]