Cukrzyca i specyficzna dla życia śmiertelność w Mexico City cd

Zgony uczestników badania, które odnotowano w rejestrze zgonów, zostały potwierdzone przez kolejne wizyty w domach uczestników. Wszystkie choroby odnotowane na świadectwie zgonu są kodowane w rejestrze zgodnie z kryteriami określonymi w Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób, 10-ta Rewizja (ICD-10) 13. Badani klinicyści dokonali przeglądu świadectw zgonu i zaakceptowali cukrzycę jako przyczynę wyłącznie dla zgonów, które uznano być skutkiem ostrych kryzysów cukrzycowych. W przypadku wszystkich innych zgonów z jakimkolwiek wzmianką o cukrzycy jako bezpośredniej lub poprzedzającej przyczynę zgonu (tj. W Części I świadectwa zgonu), klinicyści z badania wybrali odpowiednią przyczynę inną niż cukrzyca. Analiza statystyczna
W przypadku głównych analiz w tym badaniu obecność cukrzycy zdefiniowano jako (zgłoszoną przez pacjenta) wcześniejszą diagnozę medyczną cukrzycy, stosowanie leków przeciwcukrzycowych lub jedno i drugie. Przeprowadziliśmy również analizy wrażliwości, w których definicja cukrzycy została poszerzona o poziom wyjściowy hemoglobiny glikowanej wynoszący co najmniej 6,5%. Uczestnicy, którzy otrzymali diagnozę cukrzycy przed 35 rokiem życia i którzy wymagali podania insuliny w momencie rekrutacji, byli uznawani za prawdopodobnie chorych na cukrzycę typu 1.
Związek między obecnością cukrzycy w momencie rekrutacji a wskaźnikiem śmiertelności oceniano za pomocą modelu regresji Coxa, który wykluczał dane od uczestników, którzy cierpieli na pewne inne choroby przewlekłe (tj. Przewlekłą chorobę nerek, chorobę niedokrwienną serca, udar, marskość, rak lub rozedma płuc) oraz od uczestników, u których brakowało jakichkolwiek współzmiennych. Te współczynniki stopy śmierci zostały skorygowane o następujące współzmienne: wiek narażony na ryzyko (do dziesięciu 5-letnich grup wiekowych), lokalizacja (dwa okręgi), poziom wykształcenia (cztery grupy), status palenia (nigdy, były, lekki, umiarkowany, lub ciężki) i cechy antropometryczne (wzrost, waga i pomiary talii i bioder). Współczynniki współczynników śmiertelności nie zostały skorygowane zarówno pod względem ciśnienia krwi, jak i poziomu lipidów, ponieważ na cukrzycę mogą mieć wpływ te czynniki, a dostosowanie do nich nie miało większego wpływu.3 Większość analiz związanych z wiekiem łączyło wskaźniki procentowe dla mężczyzn i kobiet (które były ogólnie podobne).
We wszystkich analizach standaryzowaliśmy współczynniki zgonów na równomierny rozkład wieku u mężczyzn i kobiet, łącząc średnie wartości wiekowe w wieku od 35 do 74 lat. Oczekiwaliśmy, że wskaźniki umieralności wśród uczestników badania mogą się znacznie różnić od tych wśród innych Meksykanów. Dlatego, aby dokonać ekstrapolacji naszych danych do Meksyku jako całości, oszacowaliśmy bezwzględne współczynniki umieralności specyficzne dla danej choroby przez pomnożenie wszystkich naszych standaryzowanych współczynników zgonów przez wspólny czynnik, tak aby ich łączna wartość odpowiadała meksykańskiemu wskaźnikowi śmiertelności na rok 2012.14 Dla każdej kategorii choroby, wykorzystaliśmy wskaźnik częstości w wieku 35 do 74 lat, aby obliczyć średnią śmiertelność wśród proporcji osób z cukrzycą (p) i bez (1-p) jako współczynnikiem częstości × A i A, odpowiednio, z A obliczonym tak, że (współczynnik p × współczynnik × A) + (1-p) × A był równy szacowanej śmiertelności w poszczególnych krajach. Analizy przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS, wersja 9.3 (SAS Institute) i pakietu statystycznego R, wersja 2.11.1 (www.r-project.org/).
Rekrutacja
Tabela 1
[przypisy: terapia cranio-sacralna, certolizumab, agencja statystów ]