Cukrzyca i specyficzna dla życia śmiertelność w Mexico City czesc 4

Charakterystyka wyjściowa uczestników od 35 do 84 lat, według płci i stanu cukrzycy przy rekrutacji. Z wizytowanych 112 333 kwalifikujących się gospodarstw domowych, 106 059 (94%) dało łącznie 159 755 potencjalnych uczestników badania. Spośród tych potencjalnych uczestników, 8135 miało historię choroby niedokrwiennej serca, udaru, raka, marskości wątroby, przewlekłej obturacyjnej choroby płuc lub przewlekłej choroby nerek, a dane z tych uczestników zostały wyłączone z naszych analiz wskaźników szybkości; dane z dodatkowych 5574 uczestników zostały wyłączone z naszych analiz z powodu braku danych lub z faktu, że uczestnicy mieli 85 lat lub więcej w chwili rekrutacji. Tabela pokazuje charakterystykę pozostałych 146 046 uczestników w momencie rekrutacji. Self-Reported Status cukrzycy i hemoglobiny glikowanej w rekrutacji
Rysunek 1. Ryc. 1. Występowanie wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy i jej związek z częstością zgonów z jakiejkolwiek przyczyny podczas 12-letniej obserwacji.Panel A pokazuje częstość występowania wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy wśród wszystkich uczestników badania. I słupki reprezentują 95% przedziały ufności. Linie przerywane wskazują wiek, w którym występowanie cukrzycy wynosiło 20%. Panel B pokazuje współczynniki częstości zgonów z jakiejkolwiek przyczyny wśród uczestników i uczestników bez wcześniej rozpoznanej cukrzycy przy rekrutacji. Współczynniki stopy śmierci wykluczają dane od uczestników, u których wcześniej zdiagnozowano przewlekłą chorobę inną niż cukrzyca (przewlekła choroba nerek, choroba niedokrwienna serca, udar, marskość, rak lub rozedma płuc) i są dostosowane do standardowych cech (wiek, palenie tytoniu, dystrykt , poziom wykształcenia, wzrost, waga oraz obwód talii i bioder). Wielkość każdego kwadratu jest proporcjonalna do ilości dostępnych danych, a niezacienione diamenty przedstawiają wartości dla kobiet i mężczyzn łącznie. Poziome linie reprezentują 95% przedziały ufności.
Częstość występowania uprzednio zdiagnozowanej cukrzycy u mężczyzn i kobiet wzrosła gwałtownie wraz z wiekiem, z 3% w wieku 35-39 lat do ponad 20% w wieku 60 lat (ryc. 1). Średni (. SD) czas od rozpoznania cukrzycy do czasu rekrutacji wynosił 7 . 6 lat wśród osób w wieku od 35 do 59 lat, 11 . 8 lat wśród osób w wieku od 60 do 74 lat i 13 . 9 lat wśród osoby w wieku od 75 do 84 lat (tabela 1). Większość chorych na cukrzycę choruje na cukrzycę typu 2, ponieważ tylko 1% pacjentów otrzymywało diagnozę cukrzycy przed 35 rokiem życia i wymagało podania insuliny. Wśród wszystkich uczestników z rozpoznaną wcześniej cukrzycą około dwie trzecie podobno stosowało sulfonylomocznik, około jednej piątej używało biguanidu, a około 80% stosowało przynajmniej niektóre leki przeciwcukrzycowe.
Wyjściowe poziomy hemoglobiny glikowanej były dostępne dla 142.101 uczestników (97%) (tabela 1). Wśród osób z rozpoznaną wcześniej cukrzycą w momencie rekrutacji, 36% uczestników miało wyjściowy poziom hemoglobiny glikowanej większy niż 10,0%, a średni poziom hemoglobiny glikowanej wynosił 9,0% (i był nawet wyższy wśród młodszych uczestników) (ryc. S1 w Dodatku Uzupełniającym, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu). Natomiast średni wyjściowy poziom glikowanej hemoglobiny wśród uczestników bez wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy wynosił 5,6%, a tylko 5,8% uczestników miało poziom co najmniej 6,5% (co wskazywałoby na niezdiagnozowaną cukrzycę), a 1,5% na poziomie większym niż 10,0%.
Nie stwierdzono niewielkich różnic w wskaźniku masy ciała pomiędzy uczestnikami i uczestnikami bez wcześniej zdiagnozowanej cukrzycy (Tabela 1)
[patrz też: wagi apteczne, leczenie chrapania warszawa, łokieć golfisty ]