Opieka medyczna nad pacjentem w ciąży

Zbyt często kobieta w ciąży z istniejącą wcześniej chorobą otrzymuje niską jakość opieki medycznej z powodu nieznajomości jej lekarza w interakcjach między chorobą a fizjologią ciąży. Lekarze, którzy nie są położnikami i nie znają tych interakcji, mogą doradzić kobiecie z klinicznie istotnym stanem medycznym, aby przerwać nieplanowaną ciążę. Na początku tej książki autorzy deklarują, że agresywne leczenie ciężko chorej kobiety ciężarnej tak samo, jak ostro chory nieprzeboczyny pacjent jest często najbezpieczniejszym scenariuszem dla matki i dziecka . Pacjent w ciąży. Podejście to nie oznacza, że płód jest nieistotny, ale że dzięki modyfikacjom metod diagnostycznych lub leczenia w zależności od wieku ciążowego płodu, możliwy jest satysfakcjonujący wynik ciąży. Mądry mój kolega często mówił: Śmierć matki jest źle tolerowana przez płód . Rzeźbiona drewniana figura przedstawiająca kobietę w ciąży, z Wybrzeża Kości Słoniowej. Z Wellcome Library w Londynie.

Chociaż książka ta jest przeznaczona głównie dla internistów, jest także doskonałym źródłem dla położników. Jest to dobrze napisane podsumowanie opieki opartej na dowodach dotyczących kobiet w ciąży z komplikacjami medycznymi. Tekst rozwija się zgodnie z systemami narządów, a kilka sekcji kończy się praktycznymi zestawieniami leków, które można stosować w czasie ciąży i laktacji. Pisanie jest jasne i zwięzłe, a rozdziały są jednolite w stylu i przepływają ładnie. Każdy rozdział zawiera opis poradnictwa przedporozumieniowego, istotne punkty diagnostyczne, plany zarządzania, skutki ciąży na chorobę, skutki choroby na ciążę i rozważania na temat poporodowe. Odnośne badania cytowane są na poparcie sugerowanych podejść do zarządzania medycznego, ale tekst nie jest przeciążony cytatami. Obszary, w których dane są niewystarczające do bezpośredniej opieki, są jasno określone.
Autorzy wykonali godną podziwu pracę polegającą na interpretowaniu niekompletnych i czasami sprzecznych wyników. Na przykład, krótkoterminowe korzyści z leczenia dla matki i ogólne ryzyko teratogenności u płodu mogą być dość pewne, ale długoterminowe ryzyko pozostaje niejasne dla większości leków. Chociaż każdy rozdział zawiera krótkie podsumowanie zarządzania położniczego, autorzy nie przekraczają granic swojej wiedzy specjalistycznej i są jasne, że zarządzanie położnicze leży w gestii położników i specjalistów w dziedzinie medycyny macierzyńsko-płodowej.
Komplikacje medyczne w czasie ciąży często są zarządzane przez specjalistów w dziedzinie medycyny macierzyńsko-płodowej, których znajomość tych powikłań nabywa się głównie od specjalistów w tej dziedzinie podczas szkolenia. Lekarze matczyni i płodowi skorzystaliby z perspektywy i wiedzy internistów. W czasie ciąży dostępnych jest wiele podręczników na temat chorób matek, ale niewiele zostało napisanych dzięki doświadczeniu internisty. Jako specjalista ds. Medycyny matczyno-płodowej, który koncentruje się na chorobie matki, uzyskałem informacje z lektury tej książki, które pomogły mi w popieraniu zmian w opiece nad określonymi pacjentami w mojej instytucji
[przypisy: zdrowie who definicja, proteza kończyny dolnej, klinika estetyczna wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: klinika estetyczna wrocław proteza kończyny dolnej zdrowie who definicja