Randomizowana próba Acyklowiru przez 7 dni lub 21 dni zi bez prednizolonu w leczeniu ostrego opryszczki ad

Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną zgodę na udział w badaniu. Schematy leczenia
Za pomocą wygenerowanego komputerowo kodu randomizacji pacjenci byli losowo przydzielani do centrum i przydzielani w blokach od ośmiu do jednego z czterech rodzajów leczenia: 7 dni leczenia acyklowirem; 7 dni leczenia acyklowirem i 21 dni prednizolonu; 21 dni leczenia acyklowirem; lub 21 dni leczenia acyklowirem i 21 dni prednizolonu.
Acyklowir (800 mg doustnie) podawano pięć razy dziennie, poczynając od dnia 0. Pacjenci z grup przydzielonych na siedem dni leczenia acyklowirem (z lub bez steroidu) otrzymywali pasujące placebo począwszy od dnia 7. Prednizolon podawano zgodnie z poniższym schematem. harmonogram: w dniach 0 do 6, 40 mg na dzień; dni 7 do 10, 30 mg na dzień; dni 11 do 14, 20 mg na dzień; dni 15 do 18, 10 mg na dzień; i dni od 19 do 21, 5 mg na dzień (całkowita dawka, 535 mg). Prednizolon był podawany w postaci tabletek 5 mg. Pacjenci w grupach, które nie otrzymywali sterydów otrzymywali dopasowane tabletki placebo.
Leczenie pacjentów
Pacjenci byli leczeni w domu i byli odwiedzani przez badacza lub asystenta badawczego w celu oceny progresji wysypki i intensywności bólu w dniach 0, 1, 2 i 3; następnie dwa razy w tygodniu aż do dnia 21 (lub do momentu, gdy wszystkie zmiany chorobowe zostały stłuczone, jeśli wymagało to dłuższego czasu); oraz w dniu 28. Pacjenci byli następnie odwiedzani co miesiąc, aż do sześciu miesięcy od wejścia do badania, aby ocenić nerwoból poopryszczkowy.
Obszar wysypki oceniano pod kątem obecności lub braku nowych zmian od poprzedniej oceny w pierwotnie dotkniętych, przyległych i odległych dermatomach; zmiany z pęcherzykami lub nowe pęcherzyki od poprzedniej oceny; wszelkie pęcherzyki; wszelkie skorupy; i zupełny strup. Odsetek wysypki, która wyleczyła się (z ponownym odessaniem skóry po skórze ustąpiły lub wystąpiły regresje zmian). W dniach od 0 do 28, a następnie w cotygodniowych odstępach, pacjenci byli proszeni o zapisanie w dzienniku, czy odczuwają jakikolwiek ból, czy ból przeszkadzał w śnie, i czy był on stały czy przerywany. Zarejestrowali również częstotliwość, intensywność (tylko zauważalną, łagodną, umiarkowaną, silną lub rozdzierającą) oraz jakość bólu (ostry, obolały lub nienormalny). Pacjenci cierpiący zarówno na przerywany, jak i stały ból zostali poproszeni o podanie ocen ostrości i opisów dla obu. Dziennik był sprawdzany przy każdej wizycie. Każdego miesiąca od 28. dnia do 6 miesiąca, obserwatorzy przeglądali pamiętniki i przeprowadzali wywiady z pacjentami, aby połączyć tygodniowe oceny bólu z dokładną charakterystyką.
Próbki krwi pobrano do monitorowania biochemicznego i hematologicznego przed rozpoczęciem leczenia oraz w dniach 7 i 21. Zarejestrowano wszelkie zdarzenia niepożądane.
Analiza statystyczna
Na podstawie wyników wcześniejszego badania dotyczącego leczenia półpaśca z siedmiodniowym doustnym acyklowirem 8 obliczono, że przyjęcie 100 pacjentów w każdej grupie poddawanej leczeniu zapewni co najmniej 90% mocy wykrywania 25-procentowej redukcji częstości występowania ból w dniu 7 lub 21 dniu lub 33% zmniejszenie średniego czasu potrzebnego do całkowitego stwardnienia wysypki
[hasła pokrewne: dna moczanowa objawy, sanatorium druskienniki, warunki do oddania krwi ]